2012. június 25., hétfő

Időzónák és a vadak

Zulu, Alpha, Bravo... időnek nevezzük:

Az UTC (koordinált világidő, az a hivatkozási időzóna, amelyhez a Föld többi időzónáját viszonyítjuk. Az UTC a greenwichi középidőt (GMT) váltotta 1961-ben, de máig mindkét jelölést használják, noha a két fogalom nem azonos.) időt bizonyos körökben a Z betűvel jelölik, mivel a hozzá tartozó tengerészeti zóna jele Z (körülbelül 1950 óta), és ez a nullás időzóna (vagyis zéró) 1920 óta. Mivel a NATO által használt fonetikus ábécében, és a rádióamatőröknél is a Z-t Zulu-nak mondják, ezért az UTC időt is így nevezik. Ez alapján az UTC+1 Alpha time, az UTC+2 Bravo time és így tovább. A magyarországi időzóna téli időszámításkor UTC+1 (CET közép-európai idő, Central European Time), nyáron UTC+2 (CEST, Közép-európai nyári idő, Central European Summer Time). Legtöbbször katonai témájú filmekben (JAG Becsület beli ügyek) találkozhatunk a kifejezéssel.

14:38 Bravo time
Indulás

Lassan, de biztosan elindulok az erdőbe. Első dolgom, azért még mindig a F1 rajt volt :) és hasonló lendülettel nyomva a pedált, rohantam az erdő felé.

15:06 Bravo time
Megérkezés
 
Sikerült kivonszolni meg vénhedt testemet a borsóföldre. Szerencsére megnyitották a felső részt, ezért nem kellett tovább araszolgatnom a melegben. Nem csak nekem volt melegem... Semmit se láttam.

16:43 Bravo time
Az első fecskék

Nem is fecskék, galambok. Ennyi örvös galambot még nem is láttam. Huszonnyolcig számoltam, majd egyszer csak átrendeződtek, de már nem volt kedvem újra számolni. Lényeg, hogy több mint egy tucat volt a legnagyobb galambunkból a borsón. Szép látvány volt. Hirtelen élettel lett teli az erdő, megjelent két fiatalabb bika a látóhatár alján. Szépen lassan ereszkedtek lefelé.






16:46 Bravo time
Tömeg

Hirtelen megelevenedett az erdő, varázsütésre jöttek az állatok. Rengeteg bika szaladt ki a borsóföldre. Csak pillogtam folyamatosan.



16:48 Bravo time
Borjú

A nagy tömegben egyszer csak feltűnt egy idei borjú is. Elsőre csak szaladgált ide-oda, kis bohókásan, mintha a fiúk társaságát keresné, vagy ne adj isten apát kajtatná a tömegben. Nem is kellett sokat várni a "megrendszabályozásra". Az egyik idősebb férfiú egyszerűen a tudtára adta, hogy eltévesztette a házszámot. Felhúzott orral visszaballagott az erdő széléhez, ahol már anya várt a kis elcsatangolt bitangra.

16:57 Bravo time
Orsiék érkezése
Megérkeztek Orsiék, lassan bejöttek a veteményes elé, onnan nézték, hogy a szarvasok észlelik e őket. Az árnyékos oldal ebben is szerencsés, nem csak mi nem látunk be oda.


17:08 Bravo time
Letáborozás

Orsiék szép lassan letáboroztak, felverték a sátrat, berendezkedtek. Még a szarvasok is megvárták, és csak kicsit később mentek el, természetesen jólneveltségüket tükrözvén, az úton.




17:12 Bravo time
Bikák az úton

A nagy várakozásban, Balázsbá'tól sikerült megtudnom, hogy Homrogdon, Vozár Bandi személyében él, egyik leglelkesebb olvasóm. Nagyon örültem ennek a hírnek, hiszen csak egyszer találkoztunk, de ennek ellenére egy fantasztikus élménnyel gazdagodtam. Amit, természetesen itt is köszönök neki, nekik. Miközben megbeszéltük a blogom olvasottságát és a múlt heti vadászélményeket addig a bikák, mint valami urak -mert, hát azok is- kényelmesen lesétáltak a murvás úton a vadföld aljáig, majd elvesztek az erdő sűrűjében. Még épp reménykedtünk, hogy talán visszafordulnak, de hamar beláttuk ez nem a mi napunk lesz. Valamiért csak a kukoricás rész érdekelte őket, a borsóra szinte ügyet sem vetettek.

17:22 Bravo time
Úton a leshez

Megunván a púposkodást a kerítés tövében, mert semmi sem történt az égadta egy világon, nyakamba vettem a lábam és elindultam megnézni lesünket. Teljes álca felszerelésben kicsit nehézkes volt. Mikor beértem az erdőbe, az úttól néhány méterre megpillantottam néhány szarvas tehenet és süldőket. A legközelebb eső lesre felmásztam, várakoztam néhány percig, de itt sem történt semmi sem.

17:39 Bravo time
Les

Nem láttam értelmét, hogy teljesen felmenjek a leshez, hiszen frissen vágták a fákat, pont azon a részen. Hét elején sem volt fent semmilyen mozgás, nagyon zavarja a motoros fűrész hangja a vadakat.

18:45 Bravo time
Várakozás


Lassan visszaértem az ideiglenes táborhelyünkre, visszaültem a bozótba és a tüskékbe, majd újra figyeltük a jószágokat. A szarvasok tőlünk vagy 800 méterre kifeküdtek az út mellé és szemezgettek a kukoricával, vagy kukoricáztak velünk. Nem is tudom melyik a jobb kifejezés. A lényeg, hogy nem jöttek vissza. A nagy várakozást egy jerke törte meg, pár száz méterrel közelebb, mint a szarvasok. Kitett vagy hárompixelnyit a képen.


19:35 Bravo time
Disznók, és az alku

A Fekete család alkut kötött egymással, ha nyolcig nem jönnek a disznók, akkor meccsnézés lesz, ha jönnek, akkor maradnak. Sajna én érzékeny búcsút vettem Orsiéktól, és kezdtem a motyómat összerakosgatni. Elég hamar végeztem, majd felmálháztam és nekivágtam az útnak.






19:48 Bravo time
Indulás
 

  
Indulás megnézni a másik bejáratot, valamint be a faluba, utána nézni egy bizonyos autónak...


20:08 Bravo time
Átvétel
 


Megkaptam végre a vakut, amiről álmodtam.

20:19 Bravo time
Érkezés
 


A nap vége, mocskosan izzadtan, és nem éppen kellemes szagúan érkezés. Fürdés :)

Másnap:


Monday 14:34 Bravo time

Most tudtam meg, hogy lemaradtam a malacos kocák etetéséről... :(