2017. április 10., hétfő

Egy hétvége képekben

Ez a hétvége most nem olyan "szokványos" hétvége volt. Kicsit izgalmasabbra sikeredett, mint ahogy azt gondoltam, a hét közepén. Segítségként: kinek mit mond a K12C? Segítek még kicsit... a hétvégének egy 1,2 literes, 90 lóerős, négyhengeres szívómotor volt a társa egy új Suzuki Ignis Allgrip 4x4 bőrébe bújva. A mini SUV-nak is becézett praktikusnak és divatosnak is mondott kisautó viszonylag kellemes meglepetés volt.

forrás: internet
Csak viszonylag. Szeretem a "bulis" autókat, ez is ide tartozik. Azért valljuk be, nem nekem tervezték. A 183 centis és 100+ -os súlyom nem ehhez az autóhoz való. Három napig volt velem a kis drága, de ez az idő nem volt elegendő arra, hogy egy egyszerű feladatot megoldjak... beállítsam az ülést a megfelelő pozícióba. Folyamatosan le akartam csúszni az ülésből. Emelkedőnél nem volt gond. :) Ez bizonyult a legkeményebb feladatnak. A másik ilyen nehézkes művelet is egy egyszerűnek mondott mozdulatsor lett volna. A lehajtott kartámasz mellett bekötni magam. Nem csak a biztonsági öv becsatolása ilyen nehézkes még, de a kéziféket is kicsit körülményes kezelni. 
forrás: internet
Az első benyomás kicsit a kényelmetlen kifejezést juttatta eszembe. Amúgy a belső tér kialakítása, dizájnja nem olyan rossz, tényleg olyan fiatalos (vagy én már öregnek számítok). Azt hiszem ez is a tipikusan megosztó személyiséggel felruházott kategória. Csak szeretni, vagy csak nem szeretni lehet. Itt azt hiszem nincs középút. Valahol olvastam róla, hogy a '80-as éveket idézi a gépezet a vonalvezetésben, a külcsínnel, mivel azt a típust nem igazán ismerem amire hajaz, így ezt a gondolatot személy szerint el is vetettem.  
forrás: internet
Azért legyen pár szó még a vezetés élményről is. Egy pillanatra maradjunk azért a belső tér vizsgálatánál. Van még pár szembeötlő érdekesség. Hozzáteszem ez az autó a legjobban felszerelt kis SUV volt, amit megkaptam. Vannak benne olyan dolgok amit annyira nem értek... Ilyen például a műszerfal közepén elhelyezkedő multifunkciós panel. Hát ennek olyan a hatása, mintha a gyerekem a divatjamúlt tabletet valami ragasztógyurmával oda tette volna, hogy apának modern autója legyen. 
forrás: internet
Tényleg nem az a kecses, karcsú szerkezet, nekem valamiért nem illett az összképbe. Komolyan azt az érzést kelti, mintha valaki ott felejtette volna. Funkcionalitását tekintve a Pioneer erőforrás hozta azt amit kell, csak egyszer fagyott le a tolatókamera. Az autóban 1100 km volt csupán... Jópofa, hogy a kijelző színét lehet változtatni, testre szabni. Hátránya ennek is van. Miért is ne lenne, a Bluetooth eszközök csatlakoztatásának száma véges. A navigációt vezetés közben senki se babrálja, menet közben igen veszélyes mutatvány egy útvonal beírása, még álló helyben is elég nagy kihívást jelent. Azt sem értettem, hogy az új autóban már berezonáltak a hangszórók, így jobb volt kikapcsolni a mély sugárzókat. Motorikusan nincs kifogás az 1,2 literes, 90 lóerős, négyhengeres szívómotorral szemben, azt hozza, amit elvársz tőle. Menetstabilitást tekintve, nekem voltak apró fenntartásaim, autópályán szélben a 130-as tempó kicsit vicces dolgokat produkál, pláne ha ez társul a jó kis nyomvályúkkal (az útba beépített sávtartó). Ember legyen a talpán aki 3-400 kilométeren keresztül kordában tartja a 810 kilós össztömeget. Gondolom nem is erre az ördöngös száguldásra lett tervezve, hiszen messzire a 133 literes csomagtartóval nem terveznék, igaz ez kicsit több, mit 500 literre bővíthető.  

forrás:internet
Már kezdtem azért megbarátkozni a kicsikével, de megint egy aprócska sokk ért. Egyik puskám sem fért be. Még tok nélkül is elég necces volt, viszont úgy már nem szabályos a szállítás. Tehát nem lesz ebből sem első, sem második autó sem. Városi kis rohangálósnak viszont tuti tökéletes. Nagyon sok minden jó is van benne, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a vészfék asszisztens, a visszacsúszást gátló rendszer, az automata világítás... a sok aprósághoz, ha nem ilyen autóból ülsz át, hamar megszokható és nagyon kis hasznos dolgok. 
forrás: internet
Ebben az alap digitális klíma is nagyon jó. A kijelzők funkcionálisak, egyszerűek és jól használhatóak. Ami a furi, hogy, ha van valami praktikus, akkor miért kell valami mással visszarántani? Ilyen volt számomra a kormány kezelőfelülete. Viszonylag jól kezelhető, de még is valami hiányzik róla. A MODE gomb a hangerő szabályzó is egyben. Hangerő váltásnál azért elő-elő fordult némi kis gikszer, amikor nem a rádiót kezeltem hirtelen. 
forrás: internet
A középkonzol gombjai is picit alulmúlják számomra a használhatóságot, pláne a második sor. Lehet ennek az oka az, hogy a vezetés könnyítő rendszereket ne kapcsolgassa az ember.
forrás: internet
Nagyon jó a kesztyűtartóban lévő és a középkonzolon elhelyezett USB csatlakozási lehetőség. És még mindig nem tudtam megbékélni a kartámasszal. Ez a leggyengébb pont számomra. Azt nem tudom utólagos beépítés e, de... az olyan kartámaszt szeretem ami nem magasabb az ajtón kialakított könyöklőnél. Hosszú távon, már inkább kényelmetlen, mint kényelmes. Váltani sem egyszerű, apropó váltás. A váltóval is akadtak gondjaim már az első alkalommal. A harmadik sebességi fokozatot rendszerint az egyes és hármas közzé próbáltam tenni. Alig volt olyan pillanat amikor ez a pontatlanság nem jött elő. Ahogy telt az idő, már egyre jobban figyeltem is rá. Ismét csak zárójelben, nem ártana az a fránya hatodik... 
Végigolvasva ezt az irományt, egyre jobban úgy látom, mint valami lejárató kampányt, de ezt azért határozottan cáfolom. Ez tényleg csak a személyes benyomásom. Andinak kifejezetten tetszett, kisebbik lányom is oda volt az autóért... amíg elől ült. Mögöttem megint senki sem fér el. A hátul ülőknek a fejmagasság is nagyon minimális és a rugózás... az lehet kimaradt. Még a laprugós UAZ is kényelmesebb. Ezt azt hiszem csak egy szóval lehet leírni: borzalmas.
forrás: internet

Sokkal többet vártam egy olyan új autótól, ami nem csak egy egyszerű rácfelvarráson esett át. Igaz nem vagyok egy nagy autó tesztelő, sőt egy autóval kapcsolatban nincsenek nagy elvárásaim se, de ha valamit bele tesznek, az működjön jól. Legyen praktikus és ne legyenek kényszer megoldások. Itt ez sok esetben nem sikerült. De hangsúlyozom, lehet bennem van a hiba, hisz úgy érzem magasabb és kissé súlyosabb vagyok a célközönségnél. 
 
 
képek: internet
 A belső tér összhatása szép, tényleg olyan kis bohókás, fiatalos. Meg lehet szokni. A motor olyan amilyen, azzal nem is kell foglalkozni, de egy hatodikat simán elviselne a váltó. Normál testtömeggel az ülés is kényelmes, tartása nem száz százalékos, elfogadható. A fejtámlák viszont nekem jók voltak, a megfelelő helyen. Nekem nagyon bejön még a szeme, és a világítása is nagyon jó. Megfelelő fényt biztosít mind a tompított, mind pedig a reflektor is. Apró hiány itt is számomra a fényszóró állítási lehetőség hiánya. Nagy pozitívum az ötcsillagos törésteszt. Az alap hat légzsák. 

forrás: internet

 AZért tetszett, jópofa kis járgány. Ha 25 évvel fiatalabb lennék - és pénzes - vennék egy ilyet első autónak. :)