2019. augusztus 10., szombat

Bronz érem

Most a nem csak fotónapló rész következik.


Születésnapomra kaptam a családtól egy őz bak kilövési lehetőséget. A mostani kedvenc helyemen meg is beszéltem Ádámmal aki a hivatásos vadász és Jánossal a vadászmesterrel, hogy mit szeretnék. Megbeszéltük azt is, mivel ez egy kisebb bak lenne, majd augusztus környékén menjünk ki az üzekedés kezdetekor. Ebben a reményben mentem ki vadkár elhárításra, hogy majd két hónap múlva, mint bak-vadász jövök már vissza. Miközben fent ülök a lesen ezen elmélkedve, kiváltott elém egy szép hatos bak. Fényképezőgép nem volt nálam, de telefonnal készült róla egy két kép, melyet átküldtem Ádámnak, hogy lássa, feltudjon készülni ezen a részen melyik bak van kint. Ádám épp szabin volt, ezért átküldtem Jánosnak. Volt meglepetés, hisz senki sem ismerte ezt a bakot. Kezdtük saccolgatni mekkora lehet, Gabi barátommal 360-380 gramm körülire saccoltuk 6 éves korral, mert már a rózsa kicsit lefolyóban van, tehát már nem mai gyerek. 
Sajnos csak telefonnal készült róla kép, amit már nagyon sajnálok... Többször voltam kint a területen, már szándékosan ide kértem magam, hogy lássam a bakot, de eltűnt. Egyszer a vadászmester fiával, aki szintén Ádám jöttem ki, akkor már szándékosan erre a bakra. Semmi, nem csak a bakot, de mást sem láttunk. Majd utána sem. Eltűnt, ahogy jött...
Megint bejelentkeztem vadászatra, de János közölte, hogy learatták a gabonát, másnap jöjjek vissza, kimennénk bakozni. Másnap pont a névnapom volt, gondoltam miért ne, hajnali kettőkor indulás, négykor már Ádámnál voltam. Megbeszéltük, hogy mik a lehetőségek, de ha szeretnék kimehetünk megnézni a "bakomat", arra nem szerveztek le vadászatot. Azóta sem látták. Mondtam, hogy menjünk nézzük meg. Veszíteni való nincs, majd onnan megyünk tovább. Fél öt után le is tettük a kocsit a "halálkanyar" mellett és cserkelésre váltottunk. Lementünk az erdő szélén majdnem a lesig, mire Ádám megpillantott egy bakot. Kérte, hogy azonosítsam, hogy az én bakom-e, de ez kisebbnek látszik. Ha szeretném terítékre hozni, akkor nyugodtan megtehetem, kiadta az engedélyt a lövésre. Mondtam, hogy, ha jól látom az én bakomat látom a kereső távcsövemben. Elhelyezkedtem, majd ahogy a lő-botra helyeztem a fegyverem, le is adtam a lövést. Nagyon rövid halál vágta után a mögötte lévő erdőben el is feküdt. Csodássá tette a névnapomat!

Súlya 414g, kora 6 év és CIC 110,93  pontot kapott bronz érmes