2011. szeptember 19., hétfő

Kirándulás...

Azt hiszem mindenki rándult már ki, hogy ilyen magyarosan fejezzem ki magam. De nem mindegy a kirándulás milyensége. Ki a természetbe, ki máshová megy, én történetesen kicsit átvittebb értelemben kirándulgattam, kirándulok. Ez jelenleg nem más mint egy teljesen új műfaj -számomra- a fotózás terén, az ékszerfotózás. Nem is tudom hol kezdjem... Hihetetlen bonyolult és nehéz. Két hét alatt baromi sokat tanultam, de szinte semmit. Egyszerűen valamiért nem tetszenek a képek. A szép ékszerek az optikán keresztül szinte befejezetlennek tünnek. Tele karcokkal, látszik a kövek ragasztása stb. Mint megtudtam, még a papírzsebkendó is megkarcolja az ezüstöt. Kértem tanácsot olyanoktól, akik hosszú évek óta fotóznak ékszereket és elismertek ebben a szakmában. Sok jóval nem kecsegtettek. Kössem fel a gatyám és ha bevállaltam, akkor hajrá.
Első próbálkozásom közel négy órásra sikeredett. Mire megalkottam a kis tágyfotós sátram, beállítgattam a fényeket, ami soha sem lett az igazi. Érdemes elővenni a fényről és árnyékról tanultakat, mikor mi oltja ki, és mi erősíti a másikat. Rettenetesen bonyolult és nehéz kenyér. Azért igyekszem, gyakorlok. Vannak már elég bíztató eredmények, a megrendelőnek is tetszik, így annyira már nem vagyok elkeseredve. Próbálkozásaim...