2016. január 3., vasárnap

Új év, új kép

Babonából az új év első napját az erdőben kell kezdeni, mert akkor az egész évben oda fogok járni. No azért ezt mindenki tudja, hogy nem így van. De legalább jól hangzik. Nem egyedül mentem, Andi is jött velem, kíváncsi volt látunk e majd vadakat. Gyorsan ellövöm a poént, láttunk. Szinte egész úton láttuk a dámokat, igaz elég messze tőlünk, de távcsővel igen jól belehetett fogni őket.


Lassan mentünk, a fagyott levelek, talaj csak úgy ropogott a talpunk alatt. Nem nagyon volt mód osonkodni. Nem volt azért annyira hideg, talán -3, -4 °C. Kellemes volt az idő, szél nem fújt és lassan elkezdett szállingózni a hó is. Tök romantikus volt :)
Kis pihenőt követően menni akartunk tovább, de tőlünk nem oly messze - akkor még 40-50 méterre - három dámbika jelent meg az út mellett csendben legelészve. Gépem exponálásának hangját silent módra állítottam, majd így kattogtattam tovább. A bikák szépen lassan közeledtek, egészen 20-25 méterig. Néha megálltak, fel-fel néztek, legeltek, keresgéltek tovább. Nem először látok ilyen közelről vadat, de mindig olyan jó érzéssel, izgalommal telítődök, talán ez is egyfajta adrenalin. 


Persze azonnal meg is kaptam: "csak azért vannak itt, mert én is itt vagyok!" persze.... :)


Az út melletti kerítés nem zavarja őket, talán már tudják, hogy az újulatot védik tőlük, de ha megnő új játszótér nyílik számukra.
Az első nap gyakorlatilag ezzel zárult is, mást igazából már nem láttunk. 

A második napot kihagytam, de a harmadikon csatlakozott hozzám Orsi. Reggel indultunk, a hőmérő higanyszála -10°C ra süllyedt, de miért is van az embernek okos telefonja? Elég hideg szél fújt, a telefon jelezte is a mínusz tízet, de mellette a hőérzet... na az kicsit mellbe vágott: -16! Nem akartunk kiszállni a kocsiból. Mindent magunkra vettünk. Bazi hideg volt, szembe fújt a szél... nem hallottunk semmit, talpunk alatt recsegett, ropogott minden, felkeltettünk egy disznót, majd egy dám bikát is. Fotózni nem sikerült, viszont egy egészségeset sétáltunk. A végére azért szép számmal láttunk állatokat, szép muflon kosokat, dámokat, gímeket és disznót is. Ha nem is fotóztunk azért jó kis túra volt ebben a hidegben.