2013. február 11., hétfő

Ismételt próbák

Sajnos gyakorolni kell. Sokat. De azt hiszem, nem a gyönyörű hóesés lesz a kedvencem a manuális fókuszálás gyakorlásánál. Szörnyű. Bepárásodik a kereső, természetesen a lencsére fújja a havat a szél, ami csak akkor fúj, ha épp valamit látunk. Ez mindig így van, Murphy is megmondta. Viszont ha már kicsit kilógtam az erdőbe, mert sok időm az nem volt, délben már az országos Dóra, Dorottya napot ünnepeltük. De addig is tudtam pótolni azt, amit a múltkor elfelejtettem. Hogy mekkora a különbség az 500 és a 700 mm között. Na most leböktem az állványom és készítettem próba képet. A magaslesen legalább látni lehet a különbséget. Lentebb, már egy vaddal is próbálkoztam, kevesebb sikerrel. Kell a fény. Nagyon. Az f/9 rekesz az ISO 800 párosítással nem éppen ideális, de lesz majd nyár is, és tavasz is. Addig is gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás.