2013. július 3., szerda

Fotópályázat

Egy hónappal ezelőtt olvastam egy fotópályázatról. Egyik önkormányzat (most lényegtelen melyik) valamiféle nonprofit társasága írta ki. A kiírás a szokványos, természetesen kikötve, "a pályázott fotók a kiíró tulajdonában maradnak, s azokat kiállítási tárgyként szerepeltethetik". Természetesen a zsűri tagjai nem lettek megnevezve sehol sem, még az eredmény kihirdetése után sem.... Hogy miért is írtam ezt a pár sort? Mert pont előtte olvastam Völgyi Attila fotóriporter blogját, ahol hasonló dolgokat feszeget. Igazából a kíváncsiság hajtott, ezért én is neveztem. A kiírás szerint cselekedtem, beküldtem a papír képeket és a digitális változatot is. Kicsit rutintalanok voltak a kiírók azt hiszem, mert találkoztam már olyan változattal is, hogy a digitális változat nagy felbontás legyen. Egy kicsit lehet elvetettem a sulykot, mert kicsi képet küldtem és ráadásul logózva. 
Valóban egyre több pályázatot írnak ki, ami tényleg jó, de a végére rájön az ember, hogy egyszerűen "képlopásról" szól az egész. Így nem kell a fotóst, fényképészt pénzelni.
Kíváncsiság képpen az alábbi képeket küldtem be. Ebből a sorban az utolsó ért el eredményt, III. helyezést. Csak még egy kis fricska. Elnézegettem a többi képet, hááát nem is tudom mit mondjak. A zsűrivel volt kis gond azt hiszem. Kedvencem a rohadt almán mászkáló darazsak, és valami pók család, amiről elmaradt az élesség. Nem kicsit. Lehet ezt csak a rosszindulat mondatja velem...

a III. helyezést elért kép