2022. február 19., szombat

FeHoVa vagy inkább SeHoVa 2022

 Csütörtökön nyitott a 28. FEHOVA Fegyver, Horgász, Vadász kiállítás és vásár. Az elmúlt 28 alkalommal vagy kiállítóként, vagy egyszerű látogatóként minden egyes alkalommal részt vettem. Ez az első amin nem. Érdekes, mert nem is vonz, nem bizserget semmi. Olvastam több nyilatkozatot, posztot egyebeket, hogy többeknek nem tetszik. Őszintén... nekem se. Már nem a nagyközönségnek szól, inkább pénzről a rongyrázásról szól. Személy szerint ez a világkiállítás sem volt már az igazi. Valahol szörnyű, hogy ezt is a politika folyja át.  Persze erre mondják, hogy ízlések és pofonok, lehet nekem csak a pofon jut, de valami hiányzik. Lehet itt papolni a vadász etikáról meg kulturáról meg minden másról, de a többségben csak a lóvé a lényeg semmi más. 

Persze van a másik oldal, hogy találkozhatunk olyan barátokkal, vadásztársakkal, akikel lehet picit szakmázni, vagy éppen simán csak beszélgetni. De elgondolkodtató, hogy sok hazai és külföldi kiállító nem jelent meg. Persze lehet itt a Covidra fogni, de laikusként is látni a folyamatos lehúzásokat. A bérleti díjak, amit soha sem termelsz ki ebben a 4 napban, de az itt szerzett személyes kapcsolatok segítségével sem. 

Emlékszem régebben nyugodtan lehetett egy jóízűt ebédelni a kiállításokon, de mára ez is eltűnt. Igen, erről is kell beszélni, hogy a libatepertő kilója húszezer, 4500 egy hamburger... jaaa szrvasból. Ha rosszmájú akarok lenni és miért ne legyek az, biztosan szarvas? ;) Ha egy Michelin csillagos séfnél egy 14 fogásból álló vacsoráért kifizetek százhatvanezret, ott is szívom a fogam, de azért legyünk őszinték ez nincs vele pariban. Egy egyszerű galuska 1800... nevetséges.

Természetesen van olyan téma, amit szívesen megnéztem volna, van olyan kiállító, akinek a munkásságát régóta követem és becsülöm. Szívesen találkoztam volna régi ismerősökkel, barátokkal, mert a személyes kontakt sokkal jobb, mint a telefon vagy a social media. De most maradok ezen a platformon.